15/8/08

ENS HA VISITAT UNA GRAN CAMPIONA


Aquest passat dimarts vam rebre la visita de l'Alicia Alonso , que va venir a participar en el entrenament que vam fer a la Sala Municipal de Vilafant . Durant la sessió , que dirigien en Manel Català i en Miquel Riera , l'Alicia ens va explicar el seu Tokuy-Waza (tècnica especial de competició). Quan vam acabar l'entrenament , l'Alicia ens va comentar que estava molt sorpresa per gran nombre de judoques participants , ja que durant el mes d'agost no es habitual veure tanta gent sobre el tatami , en aquell moment vam aprofitar per fer-li una petita entrevista perquè la conegueu millor.
- Hola Alicia , a quina edat vas començar a practicar el JUDO ? Als 12 anys
- A on ? Vaig començar a Cerdanyola , però després vaig anar a Badia del Vallés
- Per que vas triar aquest esport ? Jo feia tenis i natació , però com que em barallava amb els nens a l’escola , la meva mare em va apuntar a fer Judo
- Quin tipus d’exercicis feies en els primers anys de practicar el JUDO ? Bàsicament era un Judo educatiu.
- Quan vas fer el salt cap el món de la competició ? Jo no volia fer competició , però em van convèncer , i des de els 14 anys que competeixo.
- Quantes temporades portes pujant al podi del Campionat d’Espanya ? Des de el 1993.
- Això et deu haver costat moltes hores d’entrenament ... Si , però jo m’ho passo molt bé.
- Com pots compaginar l’Alta Competició amb els estudis ? Allargant el temps per acabar la Carrera.
- Quins són els teus objectius d’aquesta propera temporada ? Revalidar el títol Nacional i lluitar per una medalla a l’Europeu
- I els objectius a llarg termini ? Arribar a una Olimpíada
- Que recomanaries a un Jove esportista que s’inicia en el món de la Competició ? Que gaudeixi de cada moment.
- Que diries a un pare que vol que el seu fill sigui un Campió ? Que els campions costen molt de fer , que no tothom arriba i que cal valorar els sacrificis que es fan.
- Gràcies Alícia , quan et tornarem a veure sobre un tatami empordanès ? Sempre que em convideu i gairebé segur per La Trobada a 3 Bandes del proper 27 de Setembre.